Путинова хришћанска визија

Манастири и цркве који су се некада налазили унутар зидова Кремља и које су уништили Бољшевици се сада поново граде. Политичарима се налаже да читају хришћанске филозофе из 19. и 20. века.

Серија недавних објава потврђује Путинова хришћанска убеђења и његову визију Русије као суштински хришћанске државе.

Путин је позвао на рестаурацију Кремљског историјског Чудова („од Чуда“) и Вознесенски (уздижући) манастира које су уништили Бољшевици. Такође, обнова још једне цркве коју су уништили Бољшевици је у плану.

Кремљ је и политички и историјски центар, не само Москве, већ целе Русије. Позивањем на рестаурацију ових хришћанских зграда Путин одбацују Совјетско наслеђе заједно са његовом атеистичком идеологијом и антихришћанством, поново прихватајући православље као срце руске културе.

„Ево идеје…да се рестаурира историјски изглед места са два манастира и црквом, тако што ће им се, уз обзир на данашњу реалност, дати екслузивно културни карактер“, рекао је Путин.

Кључни елемент Путиновог погледа на свет није само обавеза према руској православној цркви као институцији, већ његово дивљење према три руска хришћанска филозофа из 19. и 20. века – Николају Берђајеву, Владимиру Соловљову и Ивану Иљину, које он често цитира у својим говорима.

Руским политичарима из региона је такође наложено да прочитају радове ових филозофа током зимских празника 2014. године.

Кључна порука ових филозофа је у месијској улози Русије у светској историји и потреби да се сачува кроз православље и рестаурацију његових историјских граница.Putin-600x400

Проучавајући узроке руске трагедије 20. века, Иљин пише:

„Руска револуција је одраз религијске кризе у којој живимо, покушај да се установи антихришћанска јавност и систем државе који су осмислили Фридрих Ниче и економски и политички реализован Карл Маркс. Овај антихришћански вирус се пренео из Русије на запад…

Губећи везу са Богом и хришћанском традицијом, човечанство постаје морално слепо и заробљено материјализмом, ирационализмом и нихилизмом“.

Према Иљиновом мишљењу, начин да се преброди глобална морална криза је да се људи врате „вечним моралним вредностима“, у које он сврстава „веру, љубав, слободу, савест, породицу, домовину и нацију“, али пре свега „веру и љубав“.

„Да би Русија поново била велика, руски народ мира да верује у Бога. Та вера ће им ојачати умове и вољу. Начиниће их довољно јаким да превазиђу себе“.

Иљин је веровао у религиозни дар и таленат руске душе.

„Руска историја се своди на морал који побеђује све потешкоће, искушења, опасности и непријатеље“, каже Иљин.

Што се тиче Соловљова и Берђајева, они су расправљали о томе да је историјска мисија Русије да води ка путу уједињења људи. Русија ће превазићи секуларизам и атеизам како би креирала уједињени спиритуално краљевство. „Руски месијски концепт“, рекао је Берђајев, „увек је уздизао Русију као државу која ће помоћи да се реше проблеми човечанства“.

У својој биографији под називом „Прво лице“, Путин каже да први ред у сваком руском закону морају да буду моралне вредности и да Русија мора бити забринута и својом спиритуалном и својом географском позицијом.

Да би се разумела Путиова визија Русије, морају се узети у обзир његови погледи на спиритуалност и његово учење о хришћанским мислиоцима Иљину, Соловљову и Берђајеву.

webtribune.rs

Оставите одговор

Молимо вас да се пријавите користећи један од следећих начина да бисте објавили свој коментар:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s